METODY ZDOBIENIA PAZNOKCI - CZĘŚĆ I

Dzisiaj będzie troszkę o metodach zdobienia :) 
Zatem zapraszam wszystkie chętne do przeczytania. 
Może akurat znajdziecie jakąś nową metodę ;)

OMBRE:
Lub inaczej metoda cieniowania. Aby efekt był ładny potrzeba kilka kolorków, które będą ze sobą współgrać. Wykorzystujemy w tej metodzie gąbeczkę, na którą nakładam w postaci paseczków lakiery. Na pomalowane pazurki (najlepiej białym lakierem) odciskamy gradient. Powtarzam ten proces drugi raz, a na samym końcu zmywamy lakier ze skórek. I gotowe ;)
A efekt? :) Zobaczcie same.




GAZETA:
Wykorzystuje się tutaj kawałki gazety, a także alkohol. Na pomalowane paznokcie (najlepiej białym lakierem) przykłada się kawałek gazety, który wcześniej bym zamoczony w alkoholu. Następnie trzeba poczekać, aż tekst/ obrazek się odbije. I gotowe :)
 


ONE STROKE:
Jest to metoda zdobienia za jednym pociągnięciem pędzelka. Za pomocą tej metody możemy wykonać: kwiaty, liście, trawy, motyle itp. Do wykonania zdobienia potrzeba odpowiednio przyciętego pędzelka, a także farbek o mocnym nasyceniu barwnika. Metoda ta  polega na nałożeniu na pędzel dwóch różnych kolorów, np. białego na połowę pędzelka oraz czerwonego na drugą (należy pamiętać, aby pędzelek był uprzednio namoczony w wodzie i lekko przetarty – unikniemy w ten sposób rozlewania się farby). Odpowiedni ruch pędzlem pozwoli nam namalować wcześniej ustalony wzór. A efekt? :)




STEMPELKI:
Ilość wykorzystywanych lakierów jest dowolna. Najważniejsze to to, aby lakier, którymi wykonujemy stempelek był odpowiedni ( ja stosuję lakiery z Golden Rose RICH COLOR). Na samym początku malujemy dany wzorek na płytce, potem zbieramy nadmiar lakieru (ja robię to starą kartą, żeby nie zniszczyć płytki), odbijamy na stempelku i przykładamy do paznokcia. Czekamy chwilkę, żeby wszystko ładnie wyszło i gotowe :)

 

WODNE NAKLEJKI:
Najpierw wycinamy nakleję z arkusza, wkładamy do pojemniczka z wodą. Na pomalowanie paznokcie przykładamy naklejkę ( z której zdejmujemy warstwę ochronną) i odbijamy wzorek. Tą metodą można szybko i w łatwy sposób ozdobić paznokcie. 



FOLIE:
Malujemy paznokcie lakierem bazowym, następnie nakładamy specjalny klej. Czekamy aż podeschnie (zazwyczaj z białego koloru zmienia się na przezroczysty), a potem przykładamy odpowiedni fragment folii. Przyduszamy folie na całym paznokciu, a po chwili zdejmujemy resztę folii. Niestety nie znalazłam jeszcze topu, który by nie niszczył efektu folii, dlatego efekt jest krótkotrwały :(
WATER MARBLE:
Potrzebny tu będzie kubeczek z wodą, wykałaczka i kilka lakierów. Na samym początku malujemy paznokcie lakierem bazowym, czekam aż wyschnie. Do kubeczka z wodą wpuszczamy kroplami lakier, następnie powtarzamy tę czynność parę razy. Potem przy użyciu wykałaczki tworzymy wzorek i zanurzamy paznokcie w wybranym miejscu. Nadmiar lakieru odgarniamy wykałaczką i wyjmujemy palec z wody. Następnie resztę lakieru ze skórek zmywamy.



 METODA FOLIOWA, TZW MARMURKOWA:
Na lakier bazowy (po wyschnięciu) nakładamy lakier o innym kolorze i przykładamy folie. Można także wykonywać wzorek poprzez przykładanie i odkładanie folii do paznokcia. Metoda prosta, a efekt zadziwiająco ładny :)



Znacie jeszcze jakieś metody ?:) 
A która jest Waszą ulubioną? :)









27 komentarzy:

  1. jak dla mnie rządzi ombre, proste i efektowne, dobra baza pod brokatowe toppery :) prócz tego próbowałam już stempli, water marble, metody foliowej... reszta przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stempelków nie umiem, za to dziś pierwszy raz użyłam naklejek wodnych i jestem w nich zakochana! Reszty nie próbowałam. Jeszcze. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja w sumie robiłam naklejki chyba 2 razy ;) ale pokochałam je także ;)

      Usuń
  3. Z tych metod próbowałam jedynie tej z gazetą - dało fajny efekt. Reszty na pewno kiedyś spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a właśnie u mnie metoda z gazetą wychodzi średnio :/

      Usuń
  4. Bardzo przydatny post <3 . Uwielbiam piękne paznokcie jednak mam tak mało czasu zawsze :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to myślę, że stempelki będą w sam raz metodą dla Ciebie! ;)

      Usuń
  5. Folią jeszcze nie robiłam w sumie ;) ale kiedyś spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja za każdym razem się zniechęcam, ze względu na to, że efekt jest krótkotrwały :(

      Usuń
  6. Widziałam to z gazetą ;) . Ja nie przepadam z malowaniem paznokci . W dodatku długo mi rosną paznokcie ;c . Zapraszam do mnie na rozdanie : http://malinka24.blogspot.com/2014/03/rozdanie.html#comment-form.

    OdpowiedzUsuń
  7. Z wymienionych jeszcze folii nie próbowałam, ale to tylko kwestia czasu ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę się w końcu zdecydować na ombre :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja właśnie dostałam szału na punkcie paznokci i jestem w trakcie zaopatrzenia sir we wszystkie te cuda do zdobień. Zobaczymy jak mi wyjdą te metody. Zapraszam do mnie na Kaktus-life.blogspot.com napewno tam opiszę i pokaże moje efekty.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz! :)