MIGDAŁ CZY TRUMIENKI?

Kochane, dzisiaj przychodzę do Was z postem, w którym chciałabym podsumować dwa kształty paznokci, a dokładniej będzie to migdał i trumienka :) Jak mogłyście zobaczyć niedawno postanowiłam zmienić nieco kształt paznokci i pokombinować troszkę. Jakie są moje spostrzeżenia, opinie i który kształt jest moim faworytem dowiecie się za chwilkę :) Zatem jeśli jesteście zainteresowane to serdecznie zapraszam do dalszej lektury :)



Pierwszym kształtem, któremu chciałabym poświęcić chwilkę będzie BALLERINA SHAPE, bądź TRUMIENKI :) Jak mogłyście zobaczyć w ostatnich kilku wpisach to właśnie ten kształt próbowałam nadać swoim paznokciom, jednak były one nieco krótki, dlatego nie był on aż tak mocno widoczny. Jeśli chcecie zobaczyć kilka moich zdobień z tym kształtem to zapraszam serdecznie:
Wiem, że ten kształt jest nieco kontrowersyjny, ze względu, że całkiem fajnie prezentuje się na dłuższych paznokciach, stąd ta jego kontrowersja :) Poza tym jest to jeden z nowszych trendów jeśli chodzi o kształtowanie pazurków. Jak dla mnie na początku był nieakceptowalny, ale jednak skusiłam się na niego i muszę powiedzieć, że całkiem fajnie mi się go nosiło :) Miał on swoje zalety, jak i wady, o których już Wam szybciutko mówię.

Zalety BALLERINA SHAPE:
  • zdecydowanie większa powierzchnia do malowania paznokci,
  • brak ostro zakończonych paznokci, które mogą być czasem "groźne", np. przy zakładaniu rajstop czy też przy makijażu okolic oczu,
  • mniej popularny kształt, przez co paznokcie zwracają na siebie uwagę bez względu na zdobienie czy kolor,
  • ostro zakończone krawędzie, które mogą łatwiej ulec złamaniu czy też zaokrągleniu.
Wady BALLERINA SHAPE:
  • lepiej prezentuje się na długich paznokciach, czasem nawet tych co nazywa się szponami,
  • czasem ciężko jest uzyskać idealny kształt, zwłaszcza gdy ktoś ma krzywe palce,
  • ciężej jest utrzymać kształt taki jak po opiłowaniu, po prostu końcówki szybciej się ścierają (tak mi się wydaje),
  • trzeba delikatnie piłować i powoli, żeby nie przepiłować kształtu, który wydaje mi się, że jest nieco ciężej uzyskać niż migdałki, ale może jest to kwestia braku wprawy,
  • nie wszystkie zdobienia fajnie się prezentują na tym kształcie paznokcia, a może to już moje czepialstwo,
  • niektórym dłoniom po prostu nie pasuje ten kształt, przez co palce wyglądają jak serdelki :P (np. moje :)).
A teraz przykład idealnych trumienek, które całkiem fajnie się prezentują... ale ta długość:) Jak dla mnie są to zdecydowanie za długie pazurki, dlatego BALLERINA SHAPE nie jest kształtem dla mnie, a szkoda :(


Wiem, że przy wypisywaniu zalet i wad wyszło zdecydowanie więcej tych drugich, jednak nie jest to tak zły kształt paznokci. Trzeba po prostu się do niego przyzwyczaić i tyle! :)

Drugim kształtem, który chciałabym Wam przybliżyć jest MIGDAŁ, czy też ALMOND :) Te z Was, które obserwują mnie już dłuższy czas wiedzą, że jak zaczęłam stosować hybrydy nieustannie nosiłam migdałki, które były moim wymarzonym kształtem. Bo kiedyś paznokcie do opuszka palca były czymś woooow, a teraz są już za krótkie :) Jeśli chcecie zobaczyć kilka moich ostatnich zdobień z tym kształtem to zapraszam serdecznie:
Kształt ten miał swoją premierę nie pamiętam już kiedy, ale do dzisiaj jest bardzo często wybierany przez Panie, dlaczego? O tym dowiecie się z zalet, które zdecydowanie są przyczyną tak częstego kształtowania swoich paznokci ;) Zatem do dzieła, porównanie zalet i wad :)

Zalety MIGDAŁKA:
  • jest to kształt, który zdecydowanie wydłuża i wysmukla każdą dłoń i każdy rodzaj palców, przez co jest to mój ulubiony kształt,
  • dłoń prezentuje się w ładny sposób, a kształt paznokcia nie oszpeca jej,
  • wg mnie jest to już klasyczny kształt, który powinien być uosabiany z klasą :P
  • prezentuje się ładnie na dłuższych paznokciach jak i tych wychodzących delikatnie za opuszek palca,
  • może być bardziej szpiczasty, bądź zaokrąglony, co fajnie urozmaica i zmienia mani.
Wady MIGDAŁKA:
  • czasem ciężko jest uzyskać idealny kształt na wszystkich paznokciach,
  • trzeba delikatnie piłować, aby nie przepiłować wymaganego kształtu,
  • czasem przy wolnym brzegu lakier się szybciej wyciera z paznokci,
  • ostro zakończone paznokcie, które mogą być czasem "groźne", np. przy zakładaniu rajstop czy też przy makijażu okolic oczu,
  • przy dłuższym noszeniu mani końcówki migdała stają się mniej ostre, a stają się bardziej zaokrąglone.


Podsumowując, chciałabym tylko napisać, że ważne jest aby kształt paznokcia dobrać do kształtu i rodzaju płytki, a także dłoni. Aby wszystko ze sobą współgrało i uwydatniało zalety, a maskowało wady. Dlatego u mnie kształt trumienki już raczej się nie pojawi na paznokciach właśnie dlatego, że moje palce wyglądały jak serdelki, co w przypadku migdałka tak nie jest :) Co do trwałości kształtu myślę, że jest on porównywalny, a trudność wykonania zależy od wprawy, której mi brakuje przy wykonywaniu trumienek. Zatem jeśli szukałyście odpowiedzi, który kształt ja polecam to jest to zdecydowanie MIGDAŁEK! <3 Dajcie koniecznie znać, jakie są Wasze kształty paznokci i które Wy preferujecie, a na które się nigdy nie zdecydujecie :)

22 komentarze:

  1. ja na razie jestem wierna czy to migdałkowi czy też stileto, podobają mi się te cofin nails ale jakoś u mnie średnio to wygląda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie też jestem średnio przekonana do ballerina shape, dlatego zmieniłam znowu na migdałki :)

      Usuń
  2. Obydwa kształty mi się podobają lecz na swoich paznokciach preferuje migdałki ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje trumienki mimo tego, że są krótsze bardzo fajnie wyglądają ;-) Długo byłam na etapie kwadratów i kwadratów z owalnymi rogami (jeśli to jeszcze w ogóle można nazwać kwadratem) - w tej chwili przechodzę przez etap migdałów i sama nie wiem, jak kiedykolwiek mogłam nosić inny kształt paznokci! Niestety niebawem najprawdopodobniej czeka mnie znów zmiana kształtu i długości, znów jakiś delikatny owal, albo coś na kształt kwadratu z spiłowanymi rogami - zobaczę jakie paznokcie będą najwygodniejsze i najbezpieczniejsze przy dziecku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to fakt, przy dziecku migdałki mogą być niebezpieczne :) daj znać później przy jakim kształcie zostałaś i jakie są najwygodniejsze :)

      Usuń
  4. Ja cały czas noszę kwadraty z lekko spiłowanymi rogami. Inne kształty do mnie nie przemawiają.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie wole kształt migdałka, na nich ślicznie prezentują się moje semilaki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Według nas te migdałki są bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję bardzo za każdy komentarz! :)